Bigbank AS on finantsteenuseid osutav ettevõte, mistõttu ollakse organisatsioonis väga teadlikud plussidest ja miinustest, mis kaasnevad erinevate teenuse kasutamisega. Samuti sellest, et on valdkondi, mis tuleb usaldada oma ala spetsialistide kätte. Sellepärast on Eesti kapitalil põhinev rahvusvaheline pank usaldanud osaliselt oma IT teenused AS Atea hoolde.
Atea pakub Bigbankile üpris laiaulatuslikke teenuseid, nii valdkonniti kui ka teenuste haaret arvestades. Näiteks tellib pank Atealt Microsoft Exchange platvormil põhinevat meili ja rämpsposti tõrje teenust kõigile, 9 Euroopa riigis asuvale maaüksusele. Lisaks meiliteenusele tellitakse mõningate virtuaalserverite majutamist. Virtuaalservereid saab ettevõte tarbida mugavalt läbi ühtse laivõrgu lahenduse, mille osutamise eest Atea vastutab koostöös Citic Telecomiga. Erinevates riikides asuvate esinduste vaheline virtuaalne kontoriruum on loodud pangasisesteks ja kõrget turvalisust nõudva info jagamiseks. Rahvusvahelise IT ettevõtte hallata on ka asutuse kohtvõrgu ja Wi-Fi seadmed.
Bigbanki IT teenuste juhi Margus Rosina sõnul on nende jaoks oluline omada head IT koostööpartnerit, kes on pühendunud kliendi soovide kiirele ja täpsele täitmisele. „Oleme Ateaga rahul ning teame, et võime neile osaliselt IT halduse usaldada. IT haldusteenuse sisseostmine kindlustab meile kvaliteedi ning mõistlikud kulud. Meil ei ole mõtet omada ettevõttes tipptasemel spetsialiste iga spetsiifilise IT teenuse jaoks, kui saame osa vajalikust kompetentsist teenusettevõttelt sisse osta,“ põhjendab panga IT teenuste juht koostöö kasu.
Atea IT teenuste osakonna direktori Tarmo Pruunese sõnul on Bigbank üks meie olulisemaid suurkliente ning anname endast parima, et reageerida kiiresti kliendi soovidele ning kohandada teenuseid vastavalt kliendi vajadustele. „Meil on võimekus pakkuda IT komplekslahendusi ning teenuspaketi soovitamisel lähtume konkreetse kliendi vajadustest, et tegemist oleks kõige mõistlikuma lahendusega,“ sõnas Pruunes.
Margus Rosin toobki ühe teenuspartneri plussina välja paketi muutmise mugavuse. „Saame teenuseid lisada ja maha võtta vastavalt meie ettevõtte vajadusele. Kasutasime mõne kuu jooksul Eesti ja Soome kontoris Bodyleasingu teenust, mis võimaldas meil kasutada Atea spetsialiste jooksvate IT murede lahendamisel. Bodyleasingu teenust katsetasime IT kasutajatoe igapäevatöö teostamiseks. Saime väga hea ülevaate töömahtudest, mis meie töötajate IT abistamisele kulus. Selgus, et Bigbanki spetsiifikast lähtudes on mõistlikum selle konkreetse tegevuse juures jätkata oma töötajaga,“ toob IT teenuste juht näite, kuidas on teenus abiks olnud ka tööjõu planeerimisel.
„Pakume Bodyleasingu teenust Eestis veel paarile kliendile, kes on teenuse juures samuti rõhutanud paindlikkust. Bodyleasingu tellimisel saab ettevõte kasutada IT spetsialisti teenust ajutiselt, näiteks kui mahud kindlal perioodil suurenevad, puhkuse asendamisel või stabiilselt väikse töömahu juures. Samas on ettevõtteid, kes kasutavad Bodyleasingut püsivalt, sest nii ei tule tegeleda tööjõu probleemidega – leida pädev inimene, tegeleda töötaja koolitamisega ja asendaja otsimisega, kui töötaja on haige või puhkusel. Ja IT mured on paraku piisavalt pakilised ja ei kannata oodata, kuni keegi puhkuselt tagasi on,“ selgitab Pruunes.
„Milliseid IT teenuseid sisse osta ja millised oma jõududega ära teha, oleneb suurelt sellest, mis on asutuse vajadusi arvestades mõistlik ja mis mitte. See, mis sobib meie organisatsioonile, ei pruugi sobida mõnele teisele. Igal ettevõttel tuleks sobiv teenuste kombinatsioon kasutamise käigus paika loksutada. Atea on kindel teenusepartner, kes annab selleks mugavad võimalused. Tuleviku plaanide osas on Bigbankil plaanis laialdasem pilveteenuse kasutamine olles samaaegselt kooskõlas järelvalve regulatsioonide ja nõuetega,“ sõnab rahvusvahelise panga IT teenuste juht Margus Rosin.